מערת פוסטוינה, מערת שקוציאן ועוד – דרום מערב סלובניה

מערת פוסטוינה | Postojna – היא ללא ספק אחת מהמערות המפורסמות ביותר במדינה – ובצדק. המערה מרשימה ומקושטת בשלל נטיפים מסוגים וגוונים שונים, שיפתיעו וילהיבו גם מבוגרים וגם ילדים. הסיורים שמועברים באנגלית, אמנם מאוד "מסחריים" מבחינה תיירותית, אך מעניינים בכל זאת. מומלץ להגיע מוקדם ככל האפשר, לתפוס את הסיור הראשון שניתן וכך ליהנות מכמות מצומצמת של תיירים. הסיורים נערכים בקרונית כמעט מדי שעה. העלות למבוגר היא בסביבות ה-20 יורו, לצעירים, סטודנטים וילדים קטנים המחירים נמוכים בצורה משמעותית. פרטים נוספים על מערת פוסטוינה אפשר למצוא כאן.

מערת שקוציאן | Škocjan –  בטיול רגלי בשבילים שבמערה תיהנו ממראות נפלאים של נטיפים ושל הנהר הזורם בתוכה. מומלץ לבוא לביקור ביוני, כל עוד מפלס מי הנהר גבוה ומרשים. בדומה לפוסטוינה, גם מערת שקוציאן ממוקמת דרום-מערבית ללובליאנה, אך יותר לכיוון החוף. אם כבר ראיתם את פוסטויינה ואינכם חובבי מערות גדולים במיוחד, תוכלו לוותר על ביקור בשקוציאן. אך אם אתם מוצאים עצמכם בדרך לים ממילא, מומלץ לעבור. מערות הן חוויות של ממש לילדים, אך שקוציאן אינה מומלצת לקטנים מאוד. המערה בכל זאת 'פראית' יותר מפוסטוינה (כאן אכן חבוי יופיה) וסגנון הסיור בה מצריך הליכה שלעתים עלולה להיות קצת קשה לקטנים ופחות בטוחה. סיורים כאן נערכים גם כן מדי שעה בערך, העלות בסביבות 16 יורו למבוגר. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן.

טירת פרדיימה והמערה שמתחתיה | Predjama – לא הרחק מפוסטוינה (~10 ק"מ), דרום-מערבית ללובליאנה, נמצאת טירה מיוחדת במינה, שקועה בתוך הסלע ולה מערה 'סודית' משלה. אמנם דרושים כרטיסים בתשלום לסיור בטירה (עצמאי) ובמערה (מודרך), אך זוהי הרפתקה שנחמד להשקיע בה, גם למען הילדים וגם למענכם. משך שני הסיורים לא עולה על שעתיים. אם אתם מבקרים בפוסטוינה ומתכננים לעבור גם בפרדיימה, קנו כרטיס משולב מראש וחסכו לכם קצת כסף. הסיורים נערכים מדי שעתיים, העלות למבוגר היא 8 יורו. יש חנייה בכניסה בחינם. לפרטים נוספים

הנמל של פיראן
הנמל של פיראן

 

פיראן שעל הים | Piran – בפיראן תפגשו ערבוב מעניין של היסטוריה ועיר חוף שוקקת. מסעדות, בתי קפה, סמטאות נחבאות וכמובן נוף לים יקדמו את פניכם בברכה. לעומת חלקה הצפוני של סלובניה ובו טבע ירוק, הררי ושופע אגמים, פיראן היא פנינה ים תיכונית טיפוסית, במרחק שעה נסיעה מפוסטוינה. את מחפשי האטרקציות העיר עלולה לשעמם, אך אם באתם בשביל האווירה, הנוף וריחו המלוח של אוויר הים – לא תתאכזבו. דבר אחד: החנייה בפיראן היא עניין קצת בעייתי. ניתן לחנות לפני הכניסה לעיירה וללכת מרחק של לא יותר מ-10 דקות ברגל לאורך הים (חוויה נחמדה בפני עצמה), או לתכנן להגיע על הבוקר ולחנות בכיכר טרטינייב. מהכיכר תוכלו לשוטט לכם לכנסייה ובה בית טבילה קטן, או לעלות למצודה ולהשתאות נוכח הנוף.

קצת מזרחה לפיראן נמצאת השמורה של Sturjan, על לשון יבשה שבולטת לים האדריאטי, ובה נמצא צוק Strunjan המרשים והגבוה ביותר בחוף זה. תוכלו ליהנות כאן מנוף קארסטי יפה שיורד במצוקים תלולים אל בין הגלים.

פורטורוז היא עיירה חביבה נוספת לא הרחק מפיראן, בה תוכלו לבקר במסעדות רבות או לרחוץ בים. תוכלו גם לבקר עם הילדים בפארק המים שבתוך מלון "גרנד הוטל ברנדין".

לשון יבשה ב-Izola הסמוכה לפיראן
לשון יבשה ב-Izola הסמוכה לפיראן

בליפיצה (Lipica) שעל גבול איטליה, ממש ליד Trieste, תוכלו לבקר בחוות סוסים המוקפת נוף ירוק, ולחזות במופעים מלהיבים של בית הספר לרכיבה עם הסוסים הלבנים הליפציאניים, גזע שהוא גאוות האזור. אפשר גם להירשם לסיורים או לקחת שיעור רכיבה.


>> למגוון הצעות לדירות וצימרים להזמנה עצמאית בדרום-מערב סלובניה לחצו כאן…


את הטיפים הכי שווים אשלח לך למייל:

כאן מצטרפים (בחינם) לקבלת מידע לטיול בסלובניה ומקבלים:
– טיפים מהניסיון שלנו.
– אטרקציות ומסלולים.
– הסבר למציאת טיסות ורכב שכור (במחיר טוב) בקלות.
– אתרים להזמנת דירות ומלונות בכל סלובניה.
– מידע על תכנון מסלול טיול, ביטוח, אפליקציות, טיול עם ילדים ועוד.
וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא ייצא יקר :-)

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *