שבוע בסלובניה – מסלול טיול כוכב מומלץ במדינה

נקודת המוצא של טיול בן שבוע בסלובניה: דירה באזור בלד

יום 1 – ממקום הלינה יוצאים לכיוון אגם בוהיני (Bohinj), אגם יפיפה בעל מי בדולח. ניתן לצאת לסיבוב שייט קטן בסירת משוטים, לטבול במים, או סתם לנשום את האוויר הצח וליהנות מכל רגע. ממשיכים בעלייה ברכבל להר הווגל (חשוב לשמור את הטיול כאן ליום יפה, אם יש עננים לא תראו דבר). כשתישבעו מהנוף ומהטיול ברמה, אפשר לרדת ברכבל – או בשביל רגלי כדי לגוון. כעת נשים פעמינו למפל סביצה (Savica). ההגעה למפל כרוכה בטיפוס של כ-500 מדרגות. שימו לב: הטיפוס אינו מאד קשה, אך הוא גם לא מאד קל ועלול להיות מייגע לילדים קטנים. בדרך למפל תיהנו מנופים נחמדים וטבע שופע. כדאי לבקר במפל כל עוד הזרימה חזקה יחסית ומרשימה, בעונת האביב, ולא לדחות את הביקור בו לסתיו. קחו בחשבון שהדרך למפל (במיוחד עם ילדים) הלוך ושוב יכולה לקחת עד שלוש שעות.

אגם בוהיני
אגם בוהיני

יום 2 – טיול לאגם בלד (Bled) וקניון וינטגר (Vintgar). בבלד, מלבד טיול לאורך החופים, אפשר לשוט לאי שבמרכז האגם או לעלות לטירת בלד ולצפות על האזור מגבוה. עם זאת, מעבר לנוף המרהיב הנשקף מהטירה, אין הרבה מה לעשות בה (למעוניינים- יש במקום מוזיאון המתעד את תולדות המקום). לכן, אם תעדיפו לחסוך את הכסף כאן ולהשקיעו במשהו אחר, תוכלו לעלות ברכבל לגבעת סטרז'ה שמעברו השני של האגם. מראש הגבעה ניתן להשקיף על כל הסביבה, כולל טירת בלד עצמה שמנמצאת בגדה שממול. למעלה תוכלו למצוא גם כמה וכמה מסלולי טיול נחמדים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. יש מסלול מיוחד בקרוניות אישיות עם נוף יפה לאגם. המסלול המיוחד הזה אינו פתוח לכל אורך השנה, יש להתעדכן באתר לגבי שעות פעילותו.

אגם בלד. המוקד של שבוע בסלובניה
אגם בלד. המוקד של שבוע בסלובניה
המפרץ של פיראן
המפרץ של פיראן

יום 3 – אם תופס אתכם גשם באחד מימי הטיול (מה שוודאי יקרה במהלך שבוע בסלובניה), אל תתאכזבו. נצלו את היום לטיול במערות המופלאות של סלובניה. שימו פעמיכם מוקדם בבוקר לכיוון פוסטוינה. הסיור במערה מתבצע בקרוניות (בתשלום) ובליווי מדריך. מומלץ בחום לתכנן את הגעתכם בהתאם לזמני הסיורים המופיעים באתר הרשמי. לאחר ביקור וטעימה, כדאי לעבור דרך טירת פרדיימה. אם עוד לא עייפתם, אפשר להמשיך לכיוון החוף, לפורטרוז' שעל הים, ולנצל את ההזדמנת לסעוד באחת המסעדות הרבות.

מכאן ניתן להמשיך ישירות לפיראן, לבקר בכיכר המרכזית, לשוטט בסימטאות וליהנות מנוף הריביירה. אם לאחר הביקור בפוסטוינה אתם מרגישים שתעדיפו לסיים בטיול קצר, אפשר להחליף את הביקור בקו החוף בביקור במערה נוספת וקרובה – שקוציאן – ולאחר מכן לחזור לדירה. שימו לב, גם כאן כדאי להתעדכן בזמני הסיורים המופיעים באתר מראש.

יום 4 – כדאי לשקול לקחת יום מנוחה באמצע שבוע הטיול שלכם, במיוחד אם אתם משפחה עם ילדים. נצלו את היום כדי לטייל בסביבה הכפרית. האווירה כאן נשמרה כמו פעם, החל בלבוש ובבנייה וכלה במאכלים ובחיות החווה הרבות – אותן מוליכים האיכרים למרעה במסירות רבה דרך שבילי הכפר. מכאן אפשר להמשיך לקניון מוסטניצה (Mostnica). מסלול ההליכה כאן דומה לזה שבערוץ וינטגר, אך איננו מפורסם באותה מידה כך שניתן ליהנות מהשקט והבידוד היחסי. את תחילת המסלול תמצאו בכפר סטארה פוזינה (Stara Fuzina), לא הרחק מאגם בלד עצמו. נוסעים לכיוון רכס ההרים דרך הכפר עד שמגיעים לחניון לא מאורגן במיוחד – בעלות יורו בודד – ובו מחנים את הרכב. אין שילוט למסלול ההליכה, אך הוא נמצא במישור שמימין למדרון ההר (זהו לא השביל שעולה בהר!). מכאן פשוט ממשיכים ללכת כמה שרוצים לאורך המים, במסלול תעברו על גשרוני עץ קטנים רבים. אם תתמידו בהליכה, בסוף המסלול תגלו מפל קטן. בחזור כדאי מאד לטעום מהמראות שלאורך הגדה השניה, זה גיוון נהדר. אם יש לכם עוד מרץ בסוף היום, עברו דרך פארק המים הצנוע Vodni – המחיר הוגן והילדים ישמחו!

סוס בקרבת חווה בסלובניה
סוס בקרבת חווה בסלובניה

יום 5 – יוצאים לכיוון האלפים. מבקרים בכפר קרנסקה גורה (Karnjsca Gora), על גבול איטליה ואוסטריה. כפר זה, הידוע בספורט החורף שלו, הוא יעד מלא הדר גם בעונת הקיץ. כמו במקומות רבים בסלובניה, תוכלו למצוא גם כאן ספורט אתגרי לעונה החמה – בין אם תעדיפו רכיבת אופניים, קניונינג או טיפוס הרים. מכאן ממשיכים לוורשיץ' (Vrsic), מעבר ההרים (התלבשו בהתאם, עלול להיות קריר!). הביטו סביב והתרשמו מהנוף המשגע. כשתמצו את הנסיעה, המשיכו במורד הדרך לכיוון בובץ' (Bovec) – מקום חביב להפסקה בלב עמק הסוצ'ה (Soca). זהו מקום מפורסם בזכות הראפטינג והספורט האתגרי שהוא מציע. המים שקטים ומתאימים גם לקטנים וגם לגדולים. הכתובת: Trg golobarskih žrtev 14, Bovec.

שייט אתגרי יכול למלא לכם את מחצית היום הנותרת, לכן לא כדאי לתכנן משהו לאחר מכן. אם תעדיפו לוותר על השייט, ניתן להמשיך לכיוון הגבול האיטלקי ולבקר בטראוויזיו, לטעום היסטוריה או לטעום מאכלים מקומיים באחת המסעדות – ולשוב לדירה.

רחוב Stari Trg בלובליאנה
רחוב Stari Trg בלובליאנה

יום 6 – לקראת סוף הטיול של שבוע בסלובניה כדאי לראות את עיר הבירה. שלוש שעות יספיקו לכם לבקר בטירת ליובליאנה, לעבור בגשרים עשירי ההיסטוריה, לראות את כיכר פרשרן המרכזית, את בית העירייה, להסתובב בשווקים המקומיים ולאכול משהו קל על שפת הנהר. אם לא עייפתם, המשיכו מכאן לרמת פלנינה (Velika Planina), כדי לערב קצת טבע ביום העירוני. לרמה עולים באמצעות רכבל, אם כי את החלק האחרון אפשר לעשות ברגל (או ברכבל כסאות). למעלה תוכלו לשוטט לכם בין הבקתות הנושנות, הירק והצאן. איכרים יקבלו את פניכם ויציעו לכם ממטעמיהם (אם כי אין טעמם לא תמיד כה אנין כפי שיתנו לכם לחשוב). למי שאינו מעוניין בטיול עיר ומוכן לקצת עומס גם ביום האחרון, ניתן לצאת ישירות לכיוון רמת פלנינה, או לחלוף על פניה ולהמשיך ללוגרסקה דולינה, עמק שכולו טבע. פשוט. נקי. שקט. כדאי לחזור ולסדר לינה מראש בליובליאנה ליום האחרון, לקראת הטיסה.

טיפ כללי – אל תחששו לנסות לנסוע בדרכים הכפריות. בסוף הטיול תזכרו יותר מכל את אותם מראות נהדרים ובלתי צפויים שראיתם בדרכים צדדיות. כמו כן, אם אתם משתהים במקום אחד מעבר למתוכנן, אין זו בעיה כלל. המסלול מתוכנן להתאים גם לשישה ימים וגם לשבוע שלם, כך שתוכלו לדחות ביקור באתרים מסוימים ליום השביעי, כגון ביקור בעיר הבירה או במערה.
עזרו למבקרים אחרים מנסיוכנכם – שלחו אלינו את מסלול הביקור שלכם ונפרסם בצירוף שמכם!

> כבר התארגנתם על רכב שיקח אתכם לכל האתרים שווים? לחצו כאן להשוואת מחירים…

את הטיפים הכי שווים אשלח לך למייל:

כאן מצטרפים (בחינם) לקבלת מידע לטיול בסלובניה ומקבלים:
– טיפים מהניסיון שלנו.
– אטרקציות ומסלולים.
– הסבר למציאת טיסות ורכב שכור (במחיר טוב) בקלות.
– אתרים להזמנת דירות ומלונות בכל סלובניה.
– מידע על תכנון מסלול טיול, ביטוח, אפליקציות, טיול עם ילדים ועוד.
וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא ייצא יקר :-)

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

5 תגובות

    1. וייז עובדת טוב בסלובניה אבל צריך חיבור לאינטרנט כדי לחשב מסלולים ולכן זה לא תמיד יהיה זמין (בהרים בעיקר).
      דבר נוסף הוא שצריך מראש חבילת גלישה לנייד שלך – דאג לזה כבר מהארץ!
      נסיעה טובה

    1. היי שלומי,
      בלובליאנה עצמה גם יש מה לעשות כמו סיור בטירת לובליאנה, הפלגה או הליכה לאורך נהר ליובליאניצה. פארק המים לגונה שילדים נורא אוהבים ועוד.
      משם תוכלו להמשיך לאגם בוהין המקסים, בדרך לעצור בשקופיה לוקה (ŠKOFJA LOKA) ובטח באגם בלד.
      תוכל למצוא עוד אטרקציות באיזור בעמוד הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *