אגם בלד וסביבתו

על היופי של אגם בלד

אגם בלד נודע בנופיו המופלאים אולי יותר מכל אתרי התיירות האחרים בסלובניה. אין זה יופי טבעי גרידא שהופך את המקום למיוחד, אלא השילוב עם היסטוריה ארוכה, ששאריות ממנה ניתן לראות עוד כיום. לאגם בלד הגדול מים חמימים וצלולים, אשר משכו תיירים מכל הסוגים לאורך שנים רבות, בעיקר לצורכי מרפא ונופש. בעיירה בלד של ימינו יש עשרות מסעדות, חנויות, בתי מלון וגם טיילת באורך 6 ק"מ המקיפה את האגם. העיירה מהווה נקודת מוצא עיקרית לטיולים בשלל האתרים והאטרקציות השונים שסביבה. ננסה לתמצת למענכם את העיקריים.

טירת בלד מתנשאת מעל אגם בלד
טירת בלד מתנשאת מעל האגם

טירת בלד | Blejski Grad – היא אחד מהאתרים הראשונים בהם תבחינו, מראה מרשים ביותר – כאילו יצאה היישר מהאגדות. היא ניצבת גאה על מצוק של מעל 100 מ' בגדה הצפונית של האגם.
הטירה, שנבנתה במאה ה-11, יועדה לשמש כמבצר ולהגן על האזור, ולכן עיצובה הפנימי מעולם לא היה עשיר ומפואר במיוחד.

רוב המבנים שניתן לראות כיום, מקורם במאה ה-16, אז קרס חלק גדול מהטירה ברעידת אדמה, ורוב הטירה נבנתה מחדש. מההרחבה החיצונית של ימינו, בה נוספה גם מסעדה נחמדה, נשקף נוף יפהפה של האגם ושל ההרים מסביב. בתוך הטירה הוקם מוזיאון (לא מרשים במיוחד) המגולל בפניכם את היסטוריית המקום על פני המאות השונות דרך מוצגיו, וכן מרתף יין וחנות אחת או שתיים. ניתן לעלות לטירה בכמה שבילי טיול המסומנים Grad. אחד מהשבילים מתחיל במרחצאות של הטירה, אחר מתחיל קצת צפונית לכנסיית מרטין הקדוש (Farna Cerkev Sv Martina). ניתן כמובן להגיע גם ברכב, מחיר הכניסה לטירה: 7 יורו למבוגר, 3.50 לילד.


>> למגוון הצעות לדירות וצימרים להזמנה עצמאית באיזור בלד לחצו כאן…


פארק חבלים, נוף ומגלשת הרים | Pustolovski Park – את הפארק תמצאו בראש גבעת Straža, בצדו הדרומי של אגם בלד, מול הטירה. ניתן לעלות ברכבל עד לפיסגה (בערך 4 יורו) – שם נמצא פארק החבלים – או לטפס ברגל כ-20 דקות. המסלולים מגוונים ברמת האתגריות שלהם, כך שניתן למצוא משהו שיתאים לכל גיל. עלות הכרטיסים נעה בין 10-20 יורו לאדם (כתלות בגיל), למבוגרים שרק משגיחים על הילדים הכניסה בחינם. קניית כרטיס תאפשר לכם לשהות עד שעתיים באתר, אם תרצו הארכה, ניתן להוסיף תשלום.  הפארק נפתח באביב ופועל עד הסתיו, אך בעונות אחרת (מלבד הקיץ) שעות הפתיחה פחות סדירות – דאגו לתכנן את ביקורכם היטב מראש. בדרך חזרה לחנייה למטה ניתן לבחור לרדת שוב ברכבל, או במגלשת ההרים (שעלותה 6 יורו בערך) – חוויה שהילדים ודאי לא ירצו לוותר עליה. למידע נוסף על פארק החבלים כנסו לאתר הרשמי.

אזור רחצה רשמי באגם בלד | Grajsko Kopalisce – למרגלות טירת בלד נמצא חוף רחצה (בתשלום) לכל המשפחה ובו מספר אטרקציות. הילדים יוכלו ליהנות בין היתר ממגלשות מים, טרמפולינות, אזור שעשועים, אזורי שחייה תחומים בהם גובה המים מוגבל (לקטנים) ועוד. המקום מצויד בכל הנחוץ, מחדרי החלפת בגדים, שרותים, לוקרים לאחסון ציוד אישי ועד בתי קפה, שרותי מסאז', אפשרויות צלילה ושירות השכרת סירות. החוף נגיש גם לאנשים בעלי מוגבלויות. המקום פעיל בין יוני לספטמבר. ניתן לרכוש כרטיס לחצי יום או ליום שלם, לילד או למבוגר. המחירים נעים בהתאם בין 4-7 יורו. מידע נוסף באתר הרשמי.

מגדלי הכנסיה על האי באגם בלד
מגדלי הכנסיה על האי באגם בלד

האי בלדBlejski Otok במרכז האגם נמצא אי קטן, עליו נבנתה כנסייה ראשונה עוד במאה התשיעית. כיף לשוט על מימיו הזכים של האגם אל האי. ניתן לשכור לשם כך סירת משוטים במקומות שונים (למשל באתר מרחצאות הטירה, או בחוף הדרום-מערבי). אפשר גם לשוט בגונדולות אשר יחכו לכם כחצי שעה באי, אותן ניתן למצוא בין היתר ליד לשכת המידע המקומית לתיירים. הגונדולות עולות בערך 12 יורו לאדם. לכנסייה ה"מודרנית" שעל האי (מהמאה ה-17, בשילוב אלמנטים קדומים יותר) מגיעים לאחר טיפוס של כ-100 מדרגות.  בעודכם מסיירים, ודאי תשמעו את פעמון הכנסייה מצלצל פעם אחר פעם: נאמר שצלצול בפעמון תוך הבעת משאלה יביא להתגשמותה. מיותר לציין שאין תייר בנמצא המוכן לפספס את ההזדמנות.

מקומות בילוי בבלד I באופן לא מפתיע, בעיירה בלד ניתן למצוא מספר לא מבוטל של מקומות בילוי. לאורך הטיילת המרשימה פזורים מסעדות ובתי קפה, בהם כאלה הנחשבים למומלצים מאד: FineFood Penzion Berc Resteraunt היא מסעדה הנחשבת לאחת הטובות בבלד, כאשר היא מספקת תפריט עשיר של מנות: בשרים, מאכלי ים, מאכלים אירופאיים ועוד. A la Carte Restaurant 1906 Bled היא מסעדה מוצלחת נוספת, אשר נמצאת מעל לאגם ומשקיפה עליו: האווירה הרומנטית מובטחת. בסביבת אגם בלד תוכלו למצוא מספר פיצריות איכותיות, במחירים סבירים, כשאנחנו ממליצים על Pizzeria Rustika Resteraunt ועל Pizzeria Pletna.

אם אתם מגיעים לבלד בחודשי הקיץ, תוכלו ליהנות ממופעים מוזיקליים שעורכים חלק ממקומות הבילוי תחת כיפת השמיים, ללא תשלום. אל תצפו להופעות של אמנים בקנה מידה בינלאומי, כמובן, אבל המופעים משלימים את נופי בלד ומספקים אווירה חמה ורומנטית.

מלונות בבלד I ריכוז האטרקציות והיופי של בלד, יחד עם הקרבה שלה לכל האטרקציות האחרות של הפארק הלאומי טריגלאב, מסבירים מדוע היא המקום בו בוחרים רבים ללון במהלך השהות שלהם בסלובניה. בבלד תמצאו מספיק מקומות לינה פוטנציאליים, כאשר האבחנה היא בין מספר מלונות גדולים מלונות גדולים ויוקרתיים, מלונות משפחתיים קטנים יותר ופתרונות אחרים: גסט האוס או בקתות הארחה. צריך לקחת בחשבון שמחיר המלון מושפע לא רק מהרמה שלו, אלא גם ממיקומו ביחס לאגם: מלון השקיף על אגם בלד, ובטח ובטח כזה הנמצא קרוב ככל שניתן לגדותיו, יהיה יקר יותר.

צריך לקחת בחשבון שלינה בבלד היא לרוב יקרה יותר מאשר אזורים רבים אחרים של סלובניה, פונקציה של הביקוש הגבוה ללינה בסביבת האגם בכל ימות השנה. המעוניינים להוזיל במידה מסוימת את מחיר הלינה יכולים להתרחק מעט מלבד, כאשר בכפרים הסמוכים ישנן אופציות לינה משפחיות וכפריות יותר. בוהינסקה בלה, למשל, נחשבת ליעד מבוקש בקרב מטיילים ישראלים בסביבה.

במרחק נסיעה קצר מאגם בלד ממוקם קניון וינטגאר | Vintgar, הנחשב לאחד המפורסמים בקניוני סלובניה. מסלול ההליכה שבקניון יקח אתכם דרך שבילים חמודים המורכבים מגשרוני עץ קטנים לאורך נהר ראדובנה (Radovna). מדי פעם רואים דגים, עופות מים ומפלים שוצפים. ההליכה קלה ולא עולה על שעה בכל כיוון. בנקודת הסיום (Slap Sum) תוכלו להחליט אם ברצונכם לחזור באותה דרך, או במסלול מעגלי (קצת ארוך וקשה יותר). המסלול המעגלי מוביל אתכם בין עצי היער ישירות לחנייה. במחצית הדרך נמצאת כנסייה ולידה מסעדה  – זוהי עמדה טובה להשקיף על הנוף. מומלץ להגיע מוקדם, אם אפשר ממש כשהערוץ נפתח, וליהנות מקולות הציפורים והטבע הרוחש ללא הפרעות מהמון המטיילים הגודש את המקום מאוחר יותר.


>> למגוון הצעות לדירות וצימרים להזמנה עצמאית באיזור בלד לחצו כאן או כאן לחיפוש נרחב

קניון וינטגר. אתר חובה בסביבת אגם בלד
מהקניונים היפים בסלובניה. קניון וינטגאר

 

 

 

 

את הטיפים הכי שווים אשלח לך למייל:

כאן מצטרפים (בחינם) לקבלת מידע לטיול בסלובניה ומקבלים:
– טיפים מהניסיון שלנו.
– אטרקציות ומסלולים.
– הסבר למציאת טיסות ורכב שכור (במחיר טוב) בקלות.
– אתרים להזמנת דירות ומלונות בכל סלובניה.
– מידע על תכנון מסלול טיול, ביטוח, אפליקציות, טיול עם ילדים ועוד.
וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא ייצא יקר :-)

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

5 תגובות

  1. אנחנו נוחתים בלובליאנה בסלובניה וצריכים לנסוע ללינה לקראת קרואטיה איזה ל SENJ איזה אתרים יפים יש בדרך?

  2. שלום !
    האם יש לכם לכם המלצות למקום לינה ב בלד עם מטבחון מאובזר לבישול עצמי כולל פלטה חימום לשבת? ( אנחנו שומרי כשרות )
    מיקום- היכן שניתן להנות מטיול רגלי בקרבת נהר או… במהלך השבת
    לתשובה נודה
    גבי

    1. הי גבי
      זה לא עניין של המלצה על מקום, כמו שצריך למצוא משהו פנוי בתאריכים שלכם.
      הכי מהיר זה לעשות חיפוש אחר מקום לינה פנוי דרך כאן, ולציין בסרגל הצידי שאתה מבקש מקום עם מטבחון (לא חושב שתמצא קלות מקום עם פלטה לשבת…)
      תודה לראות בתוצאות את מיקום הדירה/צימר כדי לראות אם קרוב לאגם וכדומה.
      בגדול כל דבר שנמצא כמה דקות הליכה מהרחוב הראשי שיורד לשפת האגם יהיה לכם טוב.
      בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *